.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تایید مدارک دانشگاه های عربی با نام مجعول برای خلیج فارس؟!

در حالی که توطئه های جهانی علیه ایران هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد و هر روز شاهد اقدامات خزنده و ادعاهای جدید توسعه طلبانه همسایگان شمالی،غربی و جنوبی علیه تمامیت ارضی ایران هستیم، وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اقدامی نابخردانه و تامل بر انگیز دانشگاه های عربی که از نام مجعول برای "خلیج فارس" استفاده نموده اند را در فهرست دانشگاه های مورد تایید خود قرار داده اند!!که از آن جمله می توان به دانشگاه الجامعه الخليجيه... Gulf University... در بحرين اشاره نمود.

به گزارش"تابناک"، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نیز در فهرستی که شامل اسامی ‌١٧١ دانشگاه علوم پزشكي خارجي مورد تایید در ‌٣١ كشور است، نام تامل بر انگیز وتوهین آمیز" Gulf Medical University Ajman" کشور امارات را نیز قرار داده است. اقدامی که علاوه بر فرار سرمایه های ملی از کشور ، زمینه جذب نا آگاهانه بسیاری از جوانان طالب علم ایران زمین را در زیر این نام دروغین و جعلی و در پی آن به رسمیت شناختن آن را فراهم آورد.

آن چه در این میان حائز اهمیت است این که کشور های عربی با ترفند های گوناگون کمک های مالی و تجهیزاتی وغیره به افراد و نهاد های گوناگون همواره در صدد جا انداختن نام جعلی برای "خلیج فارس" هستند که نمونه اخیر آن را در گستاخی بی شرمانه آنان مبنی بر درخواست از ایران برای حذف نام خلیج فارس و حتی نقشه ایران از بازی های اسلامی شاهد بودیم.بازی هایی که میلیاردها تومان از بودجه مملکت را به خود اختصاص داده است.

این گزارش می افزاید، نکته جالب اینجا است که کشور های عربی استفاده از نام خلیج بدون کلمه فارس را هم لطف خود نسبت به حساسیت ایرانیان عنوان می نمایند!! لازم به ذکر است که متاسفانه اوباما در قاهره برای نخستین بار و جهت خوشایند کشورهای عرب با حذف کلمه Persian از واژه بی معنا و ابتر Gulf برای "خلیج فارس" استفاده کرد.

از سوی دیگر دولت های پان عربیست ضد ایرانی به روش های مختلف می کوشند تایید مقامات رسمی دولت ایران را جهت ترویج نام جعلی خلیج یا خلیج ع... برای خلیج فارس به دست آورند که نشاندن رییس دولت ایران در زیرتابلوی نام خلیج ... در قطر و توزیع و تبلیغ گسترده عکس های آن در جهان در همین راستا قابل ارزیابی است.

در ادامه این گزارش می افزاید، هوشیار باشیم که جریان های ضد ایرانی در عرصه های گوناگون علمی،ورزشی، سیاسی و... نهایت تلاش و امکانات خود را به کار بسته اند تا ایرانیان را نسبت به پیشینه تمدنی ،تاریخی و جغرافیایی تمامیت ارضی کشور خود به ویژه در پاسداشت نام "خلیج فارس" در آغاز منفعل و سپس بی تفاوت نمایند.

اینان همانگونه که نام دریای واقع در جنوب بلوچستان را در سده گذشته و بی خبری ایرانیان از دریای "پارس" و دریای "مکران" به دریای "عرب" و دریای "عمان" تغییر داده اند ، می کوشند تا با هویت زدایی از نام کهن "خلیج فارس" و کرانه های همیشه ایرانی جنوب خلیج فارس ، زمینه و بستر برنامه های شوم خود را برای تجزیه ایران درآینده نقشه راه خود فراهم سازند.

به نظر می رسد شایسته باشد که، وزارتخانه های علوم و بهداشت با توجه به پیامد های متصور پیش بینی نشده نسبت به تجدید نظر در تایید دانشگاه هایی که اصول اولیه علم و پژوهش یعنی پایبندی به حقیقت و واقعیت های علمی و تاریخی را در نام گذاری خود رعایت نکرده و از نام جعلی برای "خلیج فارس" استفاده کرده اند اقدام لازم و قاطع را به عمل آورند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.33 seconds.